Priser - Alla priser är i SEK exklusive 25% moms. Korrekt pris och frakt anges i den uppdaterade orderbekräftelse (se Bekräftelse nedan) som skickats efter att du som kund har lagt din beställning. Du har då direkt möjlighet att avstå ditt köp i den händelse prisavvikelsen inte är accepterad.
Vi förbehåller oss rätten att prisjustera våra artiklar vid order med anledning av motsvarande justeringar från våra leverantörer. Detta gäller även eventuella fel som uppstått i leverantörens pris- och artikelunderlag.
Expeditions- och fakturaavgift – Ingen expeditionsavgift. Fakturaavgift 25kr gäller faktura postad brevledes. Mailad pdf-faktura är kostnadsfri.
Köpgräns - Minsta beställningsvärde är 1000 SEK exkl. moms. Lägre ordervärde kan expedieras och i vissa fall emot att en miljöavgift på 175 SEK debiteras, beroende på leverantör. Kontakta kundtjänst!
IP-nummer - Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. BigStore Syrup AB behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. Läs mer här: https://bigstore.se/info/integritetspolicy-gdpr/
Bekräftelse – Vid handel i webbshopen bekräftar shopen din beställning automatiskt. När vi mottagit, granskat och behandlat din beställning skickar vi dig snarast en ny orderbekräftelse per e-post med uppdaterad information om din beställning. Detta med anledning av eventuella justeringar avseende fraktkostnader, leveranstider, eventuella restnoteringar etc.
Betalning – Faktura - För att få faktura på köp krävs att 3 stycken ordrar först har genomförts mot betalning i förskott. Därefter anger ni som "Meddelande" att ni önskar faktura, varvid vi gör sedvanlig kreditkontroll för ett eventuellt godkännande. Avtal kredittid är då 10 dagar netto (i särskilda fall kan annan kredittid avtalas). Fakturering sker samtidigt som beställda varor lämnar vårt eller våra leverantörers lager.
Betalning – Förskott – Swish - Som kund kan du välja att betala i förskott. Du får då en förskottsfaktura (s.k. proformafaktura). Vid order erhåller du en proformafaktura mot vilket betalning görs till vårt Bankgiro 699-5880. Direkt efter att vi ser att betalningen har inkommit beställs och bearbetas din order vidare och varorna skickas till dig. Vi erbjuder även möjligheten att betala med Swish på nummer 123 601 17 12
Förskott vid köp av vissa varor - Vid order av möbler samt varor som kräver import gäller alltid betalningsvillkoret 50 procent förskott vid läggande av order. Detsamma gäller specialdesignade varor såsom logotyptryckta garderobsbrickor mm.
Påminnelseavgift och dröjsmålsränta - Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60kr samt dröjsmålsränta med 8%. Vid utebliven betalning lämnas ärendet vidare till Intrum för inkasso, där ytterligare kostnader tillkommer.
Fraktkostnad – Fraktkostnad för varorna tillkommer. Vid order innehållande varor från flera olika leverantörer kan detta innebära en viss fördyring på grund av flera försändelser. Vårt fördelaktiga fraktavtal med DHL kommer dig tillgodo i form av en faktiskt och lägsta möjliga fraktkostnad.
Leveranstid - Då vi inte har direkt access till respektive leverantörs lagersaldo utgår vi ifrån att artiklarna lagerförs. Beräknad leveranstid är cirka 1-5 helgfria arbetsdagar på lagerförda artiklar. Vissa produkter som vissa porslinserier, möbler samt större maskiner kan ha längre leveranstid. Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig en beräknad leveranstid för att du ska kunna godkänna senare leverans eller makulera beställningen. En beräknad leveranstid anges alltid på den behandlade orderbekräftelsen.
Reklamation - Alla reklamationer ska göras per omgående! Reklamationer 7 dagar efter leverans beaktas EJ. (För transportskador se nedan). Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på kundservice för vidare detaljinstruktioner.
Transportskada - Transportskadat gods anmäler du till Bigstore direkt vid ankomsten av försändelsen. Vid misstanke om skada på ankommande gods och/eller emballage, ska detta även omedelbart meddelas chauffören för notering på ankommande fraktsedel. Vid skada på emballage, och som inte har blivit noterat på ankommande fraktsedel, kan reklamation komma att bli ogiltig.
1. Alla returer av produkter skall anmälas i förväg via telefon eller e-post, och vara bekräftad av någon av våra handläggare.
2. Beroende på bakomvarande orsak till returen kan i vissa fall returfraktsedel erhållas.
3. En kopia av antingen följesedel eller faktura ska bifogas returen.
4. Returnerade produkter, som ej är defekta och ej omfattas av våra garantiåtaganden, ska vara oanvända och förpackade i obruten originalförpackning.
5. Vid kreditering minskas beloppet för de returnerade produkterna med en returavgift som motsvarar 20 % av det fakturerade beloppet.
6. Returnerade produkter som har varit använda, och inte omfattas av några garanti- eller reklamationsvillkor, krediteras EJ.
7. Returrätten är begränsad till att gälla inom maximalt 30 dagar från faktureringsdatum.
Garantier - Garantier på maskiner lämnas av respektive tillverkare. I normalfallet 1 år. BigStore Svenska AB lämnar inga ytterligare garantier utöver vad tillverkaren eller agenten lämnar om så inte skriftligen lämnas vid köptillfället.
Force Majeure - BigStore Syrup AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, kaotiska väderförhållanden, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Förbehåll - BigStore Syrup AB reserverar sig för eventuella skrivfel, felaktig prissättning och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Av tekniska skäl kan det vara svårt att på bild återge exakta färgnyanser på bland annat textilier, porslin och möbler.
Finansiering - Tillsammans med våra samarbetspartner Wasa Kredit så kan vi erbjuda Ert företag en mycket förmånlig finansiering av era inköp. – Kontakta oss så berättar vi mera.
SMS-utskick - Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Tvist - Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Covid-19 - På grund av rådande situation för covid-19 så kan lager- och leveransinformation komma att påverkas.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen